En dag i trollhättan

Igår tog jag och vilgot med oss Sandra till Trollhättan för att spendera lite pengar. Och de gick ju bra!
Jag hade ett byxbehov, jeans jeans jeans. Och kor i taket, vi hittade skitsnygga jeans på Ginatricot. Ja justde, gina. Och dom var verkligen fina. Men dom fanns varken i min eller sandras storlek, vi ringde runt till uddevalla, skövde och göteborg för att se om dom fanns där och HEPP, ingenstans. Och oskar kikade nätet och där fanns dom inte heller. Bittra miner blev de av oss två.
 En sväng på sister, rea där och de gillar vi! Både sandra och jag höll i ett par jeans som låg på en hylla med en röd prislapp på, tillslut provade jag dom och dom satt som en smäck! jag blev lycklig och de gjorde min dag! Hemskt att lite shopping kan få en på så rackarns bra humör.
Blev en "farfars"-tröja till mig också som enligt mig var lila men oskar påstod att den var grå när jag kom hem?!

Vilgot fick ingenting, de är helt otroligt att jag lyckats gå på stan utan att köpa någonting till världens sötaste kille. Fast han fick visserligen två tröjor i lördags :)  Han skötte sig finfint igår, han gillar att gå i affärer;) Iaf när han får komma upp i famnen och titta på alla människor, nyfiken som han är.

Idag är de babycafé som gäller tillsammans med Hanna & Alice. Ska bli spännande att prova de! :-) 


Vilgot ligger och sussar en stund, Lars Winnerbäck spelas och jag mår väldigt bra. Ska vika ihop tvätten och ta fram köttfärs ur frysen, eller kanske kyckling? Vad blir de för mat?! Ja, funderar på att göra enchiladas. Sandra tipsade om ett gott recept.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

  • Trackback