onsdags sysslor

Gårdagen; utomhus i solen hos mamma!  Vilgot sov fint i vagnen och var nöjd hela dagen. 
Min mormor var där med fika och syster grillade till middag, jag hade en härlig dag och lite färg i fejset fick jag nog.
 
Idag var vi vakna tidigt. Lillpojken har fått in rutin på att vakna kl 4 och sedan är det megasvårt att somna om. Då är de bara sätta sig i sängen, glo på tven och försöka ha bra tålamod.
imorrses dög ingenting åt vilgot, de enda som var OK var att ligga på min mage medans jag pratade och pussade på hans huvud. Myskillen!

Nu har jag precis varit nere i tvättstugan och kastat in två maskiner. Katastrofdålig tvättstuga är det i vårat hus, jag hatar hatar hatar den.
Vi ska kasta ut vårt badkar och sätta in tvättmaskin. Men oskar anser inte e som prio 1 just nu.... Och det kanske inte är så konstigt eftersom de är jag som sköter tvätten, alltid?!
jag ska nog ligga på lite för att de ska gå fortare med det hela... Väldigt svårt när man han en liten och ska springa upp och ner. tur att vi bor på första våning och kan ha dörren öppen när man springer ner och fixar!

Ja, annars då; midsommar på fredag. 
 På morgonen ska vi till svärföräldrarna och fika med släkten. Sedan är det midsommarfest hos tony&erica, ska bli riktigt roligt. Ska avnjuta en flaska alkoholfritt vin och förhoppningsvis se till att ha gjort en midsommarkrans att pryda kalufsen med.
Måste bara hitta någonting att ha på mig, som både är snyggt och amningsvänligt?! inte de lättaste!



Nu ska jag städa ordning lite här hemma och hoppas på att vilgot sover ett tag så jag hinner ner och hänga upp all nedrans tvätt. Det går ju åt endel barnkvälder och spyhandukar här..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

  • Trackback