börjat med..

äntligen börjat fixa här hemma! :-)

Vi har en lång lista på saker vi ska göra under Oskars semester. De första vi började med var att äntligen möblera om barnrummet, så nu är ganska fint och mysigt. Ska bara skriva "Vilgot" på en vägg, göra mer hyllor till garderoberna och sy en ny gardin (kan inte välja färg?!).. 

 resterande saker;
- bygga en tvvägg.
- slipa och sprutmåla byrån.
- sprutmåla en dörr.
- måla en vägg i hallen (?)
- få sålt en bil (!)
- nya gardiner till sovrummet och barnrummet.
- fixa lamphållare till våra lampor.
- sprutmåla soffbordet och sätta på nya ben.
- måla soffan på balkongen.
- bygga ett bord till balkongen.
- åka och köpa tvättmaskin. 
- måla om en spegel.  (Svart eller silver?!)
      Jaa, endel var dethär. Och mer finns det att göra! :- ) Oskar tycker att jag ska ha gjort allt på samma sakund jag kommer på det och det ligger väl i min familj, mor min är precis likadan.



Idag har jag förutom möblerat och fixat varit och kollat på när oskar och hans vänner spelade vinfotboll, i värmen!! Han även förbi mamma en sväng och pratade lite, fick med mig våran spegel därifrån som dom hade målat om.
Nu har vi ätit lite kvällsmat, vilgot har fått en flaska han också och nu sitter vi här framför fotbollen (håller tummarna för tyskland).
Jag tror jag ska smyga iväg till köket och hämta min marabou digestive nu och krypa upp intill älsklingarna=)


Ska lägga upp korten på lego snarast möjligt, och kanske ett på vilgots rum? :-)
 blir typ; hmm Imorgon?
Tack och hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

  • Trackback