hur ska jag

få ihop min dag?

jag har tagit upp några kycklingfilér från frysen men inte kommit på hur jag ska tillaga dom tills oskar kommer hem på lunch.. Blir nog en gryta med röd curry, alltid gott!
 Måste till stallet och lyckas få in min häst från hagen, de gick fan inte igårkväll. Jagade omkring honom i en halvtimma sen tappade jag tålamodet. Han vaktade sina ston och dom andra hästarna fick inte komma i närheten, han vägrade flja med in och sprang omkring som en stor ståtlig hingst .. Så jag fick ringa hovslagaren en kvart innan han skulle komma och be om ursäkt! haha! Han ska komma idag istället,så jag måste lyckasfå in hästjävel idag samtidigt som jag har vilgot med. Undra hur de ska gå? Hoppas innerligt de är någon i stallet som kan köra omkring honom i vagnen en stund.


Igår fick jag ett stort fina paket av mamma, de innehöll ett nytt bett, spö, ny sadelgjord och ett par riktigt fina ridbrallor. Väl behövligt! Tackar jag för! :)

Imorgon är de kalas här som gäller. Tur att jag har mormor som bakar tårta! :-)

Nu ska jag städa och fixa med tvätten! bebisen sover en sväng nu. KOmmer väl säkerligen vakna direkt när jag börjar göra någonting vettigt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

  • Trackback