svullar

svullar i ballerinakex nu, och jag tycker egentligen inte det är särskillt gott?! Men jag var på jakt i skafferien efter någonting sött och detta var de enda jag hittade. Man taget vad man haver! :-)

Oskar slutar vilken minut som helst, han ringde för en halvtimma sen och frågade om vi skulle sticka till stallet direkt. Han tar ansvar för dethär med "VÅRT" hästägande ;-)  Jag har redan varit hos älsklinglego idag och gett honom mat, fjäskat med knäckebröd och pussats lite. Var sååå sugen på att rida när jag tog på mig ridbrallorna ( åker alltid i mysbrallor nu när jag inte rider), stövlarna åkte också på idag, ville bara skritta ut i skogen en sväng men icke nicke picke!  Oskar ska därför rida nu på kvällskvisten är det tänkt. Tycker de är superskoj att han vill lära sig och tycker det är mysigt att åka dit :-) Och lego för förövrigt i väldigt fin form såfort oskar hoppar upp i sadeln, han väger lite mer och det gör att älsklingen måste anstränga sig!



Mer idag än en sväng till stallet har jag typ inte gjort.  JO! Deklarerat! tog äntligen tag i det, var tvungen att göra redovisning eftersomjag sålde min längehet förra året. Slipper skatta eftersom jag gjorde sextusen i förlust på skiten, hade brådis och bli av med den och folk i karlskoga verkade vara helt pantande uppe i kolorna!

Skickat in papper till försäkringskassan på min inkomst, blir spännande att se hur mycket jag får sen. Han även förbi pappis jobb och sa hej, och lånade ett frimärke.
Han & Stina (flickvännen) ska åka utomlands nästa vecka, håller tummarna för att dom kommer iväg och att vulkanaskan inte ställer in deras flyg! Min pappa om någon kan behöva en härlig solsemester! :-)

JO!!! igår var vi på föräldrakurs. Oj oj! Jag avskyr verkligen att gå på "möten" och behöva presentera mig.. Det gick ganska smärtfritt igår.  Oskar skojade innan vi gick dit att vi skulle drva med alla och säga att vi var syskon, haha! vi anser oss själva ha SÅÅÅ rolig humor. 
 Det var 10 par där, blandade åldrar. Jag var iaf yngst, och v skulle ha bebis först av alla.  Och nu har jag nsett att jag inte ska klaga över min giiiiigantska mage, för den var fan inte större än någon annan och då skulle v ändå ha barn beeeetydligt tidigare än vissa. HALELUJA jag är inte meeeega fet!
De pratades förlossning, graviditet och ja, andning. Kändes dödsjobbigt att sitta där i flera timmar. Obekväma stolar och ryggont går inte ihop alls.
Ska dit om två veckor igen, och prata om smärtlindring och massa sånt.  Jag är nog ganska klar på hur jag vill ha det, konstigt nog.
 Jag har tidigare sett förlossning som någonting jag absolut itne vill prata om det, helst skulle jag vilja ha snitt. Men nu får det bli som det blir, vi tar det som det kommer och man kannog inte påverka så mycket.. Jag vet att jag vill testa att bara använda lustgas så länge det går, kvaddlar kan jag också tänka mig. Sen vill jag att dom erbjuder epiduralbedövning en gång innan det är "för sent"..

NOG för denna gång. Nu ska jag ta ett extra ballerina, bara för att.. Och invänta min förhoppningsvis kramiga sambo

Kommentarer
Postat av: eriika

men du då äre ju fan ingen tid alls kvar nästan ;P fast sista veckorna är väl seeegaaast kan jag tänka mej..



aså vi vart erbjudna gå på sånt där föräldrautbildning oxå, meeeen jag känn int riktigt taggen ;P sitta och flåsa i grupp typ, haha :P

2010-04-20 @ 20:46:39
URL: http://headtrips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

  • Trackback