bitter på nr 71!

Jag hade bokat tvättid idag, och i detta helveteshuset är det fan inte lätt att få tag i en bra tid och att hinna få kläderna torra på ynka 4 timmar ?! KUK RIKSBYGGEN som inte fixar ordning tvättstugan.
 Jag bokade iaf in tiden som startade kl 12, ( vi får endast boka en tid i taget med en liten plupp) och jag ställde in mig på att springa ner kl 8 eftersom ingen hade bokat den igårkväll. Men GIVETVIS hade jävla nr 71 gått och tagit tiden nu.  Kände hatet växa mot nr 71! Barnsligt men fan, jag behöver ha rena kläder NU!

Eftermiddagen ser ganska full ut. tvätta, laga mat till min kära sambo som kommerhem på lunch, syrran ringde också och ville komma på lunch. Mysigt att slippa äta ensam! :-)
 Sen ska jag få försöka få tort tvätten, på något vänster?!

Jag överväger verkligen att ta bort vårt badkar och slänga dit tvättmaskin och torktumlare. Men just nu är badkaret ganska skönt att ha, när ryggen och samandragningarna är hemska är ett varmt bad heeeelt ljuvligt!

När oskar väl slutat jobba ska vi sätta oss i bilen och låta den rulla till karlstad, han var i lycklig över att ha fyndat isdäck. Jag vet knappt varför man ska ha det och när han ska ha användning för det men jag är såsnäll och följer med i bilen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

  • Trackback