äntligen helg

efterlängtade fredag!

Började med att klockan väckte oss vid 7snåret, upp och hoppa. Oskar var imponerad över att jag var färdig innan honom imorrses, brukar ALDRIG ske.  Iväg till vårdcentralen, lämna prover och massa sånt skoj. Satt i väntrummet i över 1 timma för att få lämna några fjuttiga rör med blod. Fy skäms att vårdpersonalen lät mig vänta så länge!

Varit dålig hela natten. Halsont till tusen, gissar på feber och bebis i magen har hållt på hela tiden. Inte en enda lugn stund! Oskar sover ändå riktigt bra trotts att jag sitter och suckar på sängkanten och springer omkring i lägenheten nattetid.

När jag kom hem från vårdcentralen vid halv 11 tiden, DÖDSENT, så kastade jag mig i sängen.  Nu har jag förflyttat mig till soffan och ätit upp herrns tuttfruttipåse som låg halvfull här. Så med lite socker i kroppen ska jag nog krypa ner i sängen igen. Orkar inte laga mat, orkar inte vara trevlig mot någon idag fastän att jag skulle döda för att ha någon snäll människa här som ville pyssla om mig. Serva mig med mat, kakor, saft och sånt?!
Det var bättre att vara sjuk när man var liten.. Då fanns alltid mamma & pappa till hands och tyckte lite synd om en! Nu har man en sambo som tycker att man klagar och inte vill pussas pga smittorisk :-P

Jag är avundsjuk på min mamma nu som är ute och rider på min älskling i skogen. Jag skulle göra vad som helst för att få sitta upp och rida omkring lite.. Imorgon ska jag iaf longera Lego, det var längesedan och det är skoj nu för han går i sjukt bra form!

Hoppas alla får en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

  • Trackback