första dagen

klarade vi bra, vilgot och jag!

Vi vaknade av att mamma & syster knackade på dörren redan kvart över 8. Jag serverade frukost till dom och gav även lilleman frukost. Mamma hjälpte mig med att få ner all tvätt i tvättstugan och att kasta i hårfärg i kaluffsen, HON ÄR BÄST.

Senare gjorde bm ett hembesök, vilgot skötte sig exemplariskt.  Nu vägde han redan 3900 g! Tjockisen min. tänk att han gått upp så mycket på 15 dagar? 3430 g vägde han när han kom till världen.

Efter bm gått sin väg så kom syster och hämtade oss, vi åkte med till lokalen hon ska ha sitt studentfirande i imorgon och försökte hjälpa till lite.  Tog en sväng till mataffären med mamma och inhandlade lite nödvändigheter såsom hårnålar, förstår inte att dom alltid försvinner!?

Oskar slutade 5 och jag tvingde med han till stan. han var motvillig eftersom himmlen var svart och det troligen skulle börja regna snart. Det kliade lite i mina fingrar och jag ville så gärna köpa någonting fint till vilgot att ha på sig imorgon, vi letade i varenda affär och hittade verkligen ingenting. Kände mig otroligt besviken. Jag hittade en klänning jag blev lite sugen på men orkade absolut inte prova idag, får ta en sväng på stan i veckan!
Åkte förbi syster och kollade på deras studentflak, superfint. Kände oss bekväma och köpte med lite mat hem. Nu är vi trötta! Vilgot & oskar ligger och myser i soffan, mina fina älsklingar.

Ja, imorgon blir en rolig dag!
Vi får klä upp oss, äta god mat och fira syster.
 Så nu ska jag passa på att slå in hennes studentpresent och fixa det hon ska få runt halsen. Kanske borde plocka upp all tvätt från ikeakassen som jag bara kastade i hallen?..

Kommentarer
Postat av: ica

ska bli kul att träffa er alla imorgon :D! kram

2010-06-08 @ 20:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

  • Trackback