kanske ska prova att

rida ett ordentligt pass idag?!

Som alla läsare förstått är jag "hästtjej". Har varit jobbigt för mig att inte ridit under sista tiden av graviditeten och inte nu efter. Risk för framfall och sådana härligheter vill man inte direkt riskera.
Jag var uppe på hästryggen en gång och lovade min kära sambo som stod bredvid att jag bara skulle skritta ett litet varv, givetvis lyckades jag inte hålla det utan var tvungen att galoppera ett eller kanske två varv också. LYCKA! oj oj vilket glädjerus som gick genom min kropp då.
Sedan dess har jag suttit upp...

Men nu känner jag att jag vill upp på hästryggen! få rida ordentliga dressyrpass och kanske få bort några av alla mina överflödiga gravidkilon... 
   Därför har jag idaf försökt kontakta min barnmorska för att boka en efterkontrolls-tid, någonting som inte alls känns särskillt skoj och lockande. Antar att många som genomgått en förlosning våndas lite inför efterkontrollen?!..  Men det känns nog bra efteråt, att veta "jag är OK mellan benen".



Idag ska våran lilla familj åka till stallet, hovslagaren kommer. Får nog säga till oskar att ta med kameran och fotografera lite?



Kommentarer
Postat av: Mia

Gör det så jag får se lite bilder :P

2010-07-07 @ 19:51:34
URL: http://mikri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

  • Trackback