tjugo över åtta, redan?

Kändes som jag sov 5 minuter inatt, klockan ringde på tok för tidigt. Bara att stiga upp och kila iväg till jobbet, vilket jag faktiskt tycker är skoj! Har otroooligt trevliga kollegor och man gör alla goa gamlingar glada. Stack till stallet efter jobbet, vet skulle komma kl 15. Kom hon? NEJ?! gillar inte att stå och frysa i onödan. Erika kom, min goa tjej som rider lego åt mig och tog överväntan på vet och hovslagare. Hon är guld värd som ställer upp så mycket!

Begav mig hemåt för att slänga på mig lite fräscha kläder och invänta herrn, vi skulle bege oss till trollhättan för att kika på barnvagnar. Och jisses, nu är jag mer förvirrad än vad jag vanligvis brukar vara. Vi stod som två fån och glodde. Personalen var inte riktigt så hjälpsam som jag hoppats på, vi bad efter en stund om hjälp och en helt ofräsch tjej hjälpte oss lite snabbt. Vi hade i princip bestämt oss för en Brio Happy. Eller jag hade gjort det, och givetvis tjatade jag om den lila som stod inne i hörnet i affären. Oskar har gjort ganska klart för mig nu att jag kan ge upp lila vagn. Verkar som hans önskan om en brun vagn går igenom.. känner mig purken!  Vi åkte från överby utan att vara särskillt mycket klarare över barnvagnsdjungeln.

Till middags blev det den avancerade maträtten "varma mackor" och nu ska jag fixa ordning en skål polkaglass. Hoppas det går någonting skoj på tven ikväll, jobbar kväll imorgon och tänkte unna mig en ordentlig sovmorgon. Kanske kolla upp om mamma är ledig så hon kan komma hit på en fika. Resten av helgen är det jobb, tror Oskar tycker det är skönt att jag jobbar helgen så han slipper mig hemma ibland :-) 

http://www.leenks.com/link250905.html    Kika korten på länken, ganska roligt! Sånna länkar skickar Oskar varje dag typ!


Kommentarer
Postat av: Mia

Men den lila var ju as snygg! men den bruna var ju inte så dum den heller!

Varför vet? är han dålig?

2010-01-22 @ 00:00:42
URL: http://mikri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

  • Trackback