föräldrapenning?

Har fått det goda rådet att kolla upp sådanthär trassel i tid. Igår kände jag mig förvirrad ang barnvagnsdjungeln, idag känner jag mig helt dum i huvudet och allt pga föräldrapenning?! Testade på försäkringskassans fiffig chatt dom hade via nätet, blev irriterad för det knappt gick skriva och det dröjde sjukt lång tid tills man fick svar. Ringde upp och ifrågasatte hur de funkar med lägstanivå och hur mycket man behöver tjänat för att komma över lägsta nivån osv. Massa frågor och enbart KORKADE svar. Blev superirriterad, jag började snäsa åt tanten jag pratade med, märkte ganska fort att hon tappade tålamodet och jag slängde på luren med "tack för den usla jävla hjälpen då"..  Ringde upp Oskar, tack godegud att han orkar lyssna på mig när jag är på vreshumör och enbart skäller på alla! Han löste det hela med att lugna ner mig och ringde en bekant som jobbar med just föräldrapenningsfrågor.  Nu ska jag bara kolla upp vad sjutton jag haft som årsinkomst förra året, kolla och försöka räkna ut vad jag kommer tjäna fram tills bullen i ugnen är färdig jäst..  Och det är inte särskillt lätt, etersom jag går på 75% vik och timanställning utöver det..  Någon som kan förutspå framtiden och se om mina kollegor kommer vara sjuka mycket och hur mycket jag kommer tjäna? NEJ, jag gissade också att det inte fanns någon sådan!

jesuskristus, irritationen är på topp. Ska slänga i lite mörk hårfärg i huvudet och diska. Oskar ska ta kort på våran lya iväll för att slänga ut den på blocket.. Nu är det säljdags! Vi ska till banken på tisdag för att fixa med lånelöften, here we come nya lägenheten!  Känns ganska avlägset dock, ska flytta i mitten på maj.. Oskar kommer väl få lösa det mesta, det är då knatten är beräknad så jag kommer väl vara fet som en ko och mest sitta och peka vart allt ska vara ( som den sanna bitterfittan jag är)..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

  • Trackback