sista augusti

31 augusti, min födelsedag. Ett helt år äldre och mitt liv blir bara bättre och bättre! :-)

Jag vaknade som vanligt av bebisskratt (finns nog inget bättre ätt att vakna på!), gick in i vilgots rum och där ligger han med ett litet hjärta målat på pannan, haha! Min goa goa oskar har målat på sin son! :P
Vi myste i soffan och åt frukost i soffan och sedan somnade sömntutan om, då passade jag på att kasta i en hårfärg i kaluffsen och totalstäda badrummet, hann även fixa ordning tvätten.

Sen kom svärmor lagom till när vilgot hade vaknat och hälsade på. Jag fick ett presentkort på chillistore, ett betongfat som hon gjort och en supersöt godisskål av oskars farmor. TACKAR!!! :-) Jag blev jätteglad!

Nu är syster och pappa påväg hit, vi ska lunch ihop och pappa ska hjälpa mig släpa ner en hylla till källaren och kanske en gaderob som jag inte vill ha i hallen.. Vet bara inte vart jag ska ställa allt!

Senare farmåt kvällen kommer släkten hit. Tur att mormor erbjöd sig fixa tårtor åt mig eftersom jag själv är kass på att baka(men jag gör de gärna ändå) och oskar gör inte särskillt aptitliga tårtor. han bakade en tårta åt en kille på sitt jobb förra veckan och den innehöll ENBART vaniljkräm, sockerkaksbotten, även en marängbotten, grädde, mer vaniljsås, mer grädde och toppad med några fjuttiga geléhallon. Jag vill gärna ha lite hallongeg i mina tårtor :P

Nej, somsagt, lunchtajm! :-)

Kommentarer
Postat av: Bäckiz

Ja må du leva, Grattis på födelsedagen! Ha en underbar dag/ Grannen!

2010-08-31 @ 15:41:15
URL: http://rebeckaemmylou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

  • Trackback