Fredagsmys!

vilgot sover på mig just nu, men sin näsa intryckt i mitt armveck (han brukar ligga så ?!)..
Imorses gav vi oss ut på långpromenad, tog på regnskyddet ifall de skulle börja regna och givetvis gjorde de det! Men regnjacka eller paraply till mig själv glömde jag givetvis. Mina jeans och luvtröjan var dyngsura när vi kom hem! Vi myste under ett träd i några minuter och hoppades på att regnet skulle avta men icke, de regnade bara mer och mer! Men direkt när vi klev innanför dörren hemma så höll de upp!

Mamma kom förbi med lunch, smaskig sallad från Roma. Dom har nog fått in lite nya sakerdär, bla chilinudlar och sånt smaskigt!
 jag har passat på att frosta av frysen också, det har jag dratt på i flera veckor men nu är de gjort. Och de passar ju utmärkt eftersom vi ska försöka storhandla idag! :-) 
 Först ska vi till stallet kl 6 och släppa ut Lego i en annan hage. jag får magont när jag tänker på detta..(jag är mega barnslig)
 Lego har inte gått på något sommarbete eftersom han och hans flickvän Billan samt två andra ston gått kvar i hage nere vid stallet, men nu är de dags för alla andra hästar att få komma ner igen. Så smartast vore ju att släppa ihop lego med dom andra hätarna i sommarhagen först så han inte går bananas och vaktar sina ston allt för mycket Han har tendenser att bli väldigt hingstig. Jag får magont eftersom jag känner att dom kommerröja rnt som fan i hagen och han kommer väl säkerligen skada sig. peppar peppar ta i trä!

Imorgon ska jag åka och löshoppa honom, ska bli jättekul. De var flera år sedan vi gjorde de sist :-) Ska kollalite med Elisabeth om hon kommer ha några hoppgrupper där jag och lego an platsa i också,  känner att hoppträning kan komma passande nu framåt hösten. Älsklingen gillar att hoppa! :-)

Oskar slutar jobbet strax, han och vilgot följer nog med till stallet. Sååker vi och storhandlar direkt efter, blir väl till att försöka laga något gott ikväll och ha lite fredagsmys :)

ÄLSKADE HÄST



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

  • Trackback