de är över nu

nu är helgen över, eller den lider iaf mot sitt slut. Men inte gnäller vi för de! Oskar går in på sin sista semestervecka, sen blir de att gå tillbaks till rutiner och det kan nog vara skönt.

Dagen har vi flängt omkring lite.
Morgonen började i stallet, med banhoppning. Superroligt att sånt ordnas! :-) Mamma hoppade. Jag hade vanliga kläder eftersom vi skulle dra till götene kl 12 så jag skulle inte hinna hem och duscha. Men givetvis såg de extremt skoj ut att få hoppa lite, så jag kastade mig upp i extremt tajta jeans och blommig blus. Snyggt klädd i sadeln!  Gav mig på banan ett varv och lego skötte sig fint!

Vi hoppade även i fredags, min nya skötare på lego ville prova. Gick fint men hon åkte av ordentligt, jag fick enorma skuldkänslor! Inget man kan hjälpa och de kanske hör till att ramla av men de är ju så rackarns tråkigt att göra de! jaja, vi skyller på att det var fredag den 13!

jaqja anyway,  vidare till götene på äventyr och fika hos svärföräldrana. Jag dumpade oskar där och lilleman & jag begav oss hemåt.  Han var supertrött när vi kom hem men att sussa i sin säng ville han inte. Så de var bra att krypa ner båda två i stora sängen och mysa, var en timmas välbehövlig sömn för min del. Vilgot sover än!

Tänkte passa på att fixa lite här hemma, städa och köra en tvätt. Kanske borde laga mat snart också, kurrar lite i kistan!

Slänger in kort från hoppningen sen! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

  • Trackback