SOL!

Vilket vårväder som slått till här i Lidköping!

Jag ska strax kasta på mig lite kläder och bege mig bort till min farmor, har lovat hjälpa henne att baka lite bröd. inte riktigt vad man kanske prioriterar när det är solsken, men ett löfte är ett löfte.  Ska försöka hinna förbi min chef på ditvägen och lämna lite mer papper hon ska fylla i till mig, stackars henne! Känns somman är sjukt påfrestande när andra måste fylla i sånt till en och man vill ju gärna få gjort de så fort som möjligt så de vill till att ligga på lite. Blev iaf beviljad full havandeskapspenning, känns superbra!

Ska försöka hinna förbi stallet och ta en promenad med min älskling. jag vill rida, känner att det hade funkat än. men oskar har förbjudit mig. Jag förstår han LITE, bara LITE.
Tur att lego är som en hund, han svansar efter mig. Han går gärna bakom och lägger mulen lite på ryggen, myshäst!



inatt har jag vridit och vändigt på mig hela tiden. Ligger aldrig bra och när jag väl hittat en okej positon att somna i så vaknar den livlige i magen och då är det bara glömma att somna! 
Oskar och jag tog magkort i lördags, en hör jag honom typ skratta till vid sin dator.. Då satt han och jämförde första och det nytagnaste kortet, han kände inte igen mig på det första sa han.. Elakt! Han är van vid superfetakajsa nu! Jag själv kommer heller inte ihåg hur det var att inte ha mage, att kunna måla tånaglarna och att lyckas bara måla naglarna eller att raka benen på ett smidigt sätt.  Undra hur tjockisar på heltid gör?!

Hoppas att den sista tiden går fort. Jag är måttligt trött på att vara gravid nu. 5 veckor kvar, känns som en brutalevighet!  Han får titta ut tidigare om han vill!  Jag har typ helt förträngt att man kan gå över tiden, mitt psyke skulle nog inte orka det! Skulle bli helt knäpp och jag tror redan oskar tycker att jag blivit det. 
  Idag ska jag iaf börja ösa i mig hallonbladsthe, får se om det ger någon effekt?  alla dessa myter ska testas!

Vecka 35

Kroppen:
Nu ökar du snabbare i vikt, upp till drygt ett halvt kilo varje vecka. Av det går cirka 300 gram till barnet. Om du ökar väldigt mycket i vikt kan det bero på att du samlar på dig vätska. Det är oftast normalt men kan även vara ett av flera tecken på en komplikation. Mot slutet av graviditeten går du på fler besök hos barnmorskan för att till exempel upptäcka om blodtrycket stiger. Många får halsbränna, magen känns ofta full och det är svårt att hitta sköna ställningar på natten. Du får räkna med att vakna några gånger per natt för att kissa och vända dig i sängen.
Vid den här tiden gör barnmorskan en sammanfattning om hur din graviditet har varit. Du kan skriva ett förlossningsbrev där du skriver lite om dig själv och dina förväntningar på förlossningen, samt vilken form av stöd som du tror att du och din partner kommer att behöva.

Barnet: Fingernaglarna har nu vuxit ut helt och hållet på barnet. Barnets benmärg börjar producera röda blodkroppar. Du känner nu varje dag hur barnet rör på sig och det är inte ovanligt att du lagt märke till att ditt barn har en speciell dygnsrytm, som ofta fortsätter efter att barnet är fött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

  • Trackback