orkeslös. varning för klag!

Senaste veckorna har varit stressig.. Jag tänkte flera gånger att " dethär har jag klarat bra" eftersom tröttheten inte slått till. Men tro mig, nu har den gjort det.
 känner mig extremt utmattad, änd kan jag inte sova. Jag har börjat må illa på morgonen och då går det knappast ligga kvar i sängen.. Min kropp har svullnat, VÄLDIGT mycket. Inte bara fötterna utan hela benen, även låren! Jag kan absolut inte sova bra, jag springer och kissar flera gånger varje natt och dricker massa kallt vatten. Jag är konstant varm. vet inte om mina händer svullnat också?! ser ut som fettohänder iaf..

Kläder vill jag knappast behöva ta på mig då allt gör ont och jag får märken på kroppen direkt. Strumpor är bland det värsta, barnmorskan sa till mig att köpa stödstrumpor.. ?! och visst, jobbar som uska och jag vet att stödstrumpor är toppenbra men hur jäkla lätt är det att ta på sig dom själv när man inte ens får på sig ett par vanliga?!  När det kliar på låret eller någonting och jag kliar tillbaks så gör det sjukt ont i huden är efteråt, också ett tecken på mycket ödem?!

Jag är bitter, jag vill inte klaga och gnälla. Jag avskyr att göra det. Men nu orkar jag inte vara gravid längre!
att det finns folk som säger att dom älskade/älskar att vara gravida, HUR TÄNKER DOM?!  Missförstå inte, jag tycker det är supermysigt att känna alla sparkar och rörelser av våran lillkille där inne men resten av de tillhörande sakerna?! Dom kan ju dra åt fanderns! 

Sen säger alla " ja men nu är det inte långt kvar"  NEEEEE tacka fan för det, jag räknar ner varje dag för jag har totaltröttnat! Blir skönt när det väl är dax. Min förlossningsskräck har nog iprincip försvunnit. Har jag klarat mig genom detta så är det väl bara bita ihop genom en förlossning också.

Nu måste jag sluta gnälla för att jag är så extremt kissnödig, OVANLIGT?!
sen ska jag försöka ruska liv i oskar, och gråta lite i hans famn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

  • Trackback